Inspiration

Genialiskt grepp av Filadelfia Stockholm

Vid Adventstid lade Filadelfia Stockholms föreståndare upp en en-minuts videobetraktelse på Filadelfias Facebookskanal varje dag fram till Jul. Det mötte god respons och det var många som var inne och tittade.

Formatet var perfekt för Facebookpubliken. Kort, rappt och varje inlägg fick upp mot 1,5 tusen tittare.

Nu efter Nyår har andakterna fortsatt med ett stigande tittarresultat. En del har upp över 4,5 tusen tittare. Ett genialiskt grepp av Filadelfia och Niklas Piensoho.

1. Videofiler i mobiler och via Facebook som har denna längd känns riktigt bekvämt att se och lyssna på.
2. Textningen gör att man inte behöver störa medpassagerarna på tunnelbanan om man saknar hörlurar.
3. Troligen har runt 80 procent av befolkningen i storstadsområdet Stockholm ett Facebookkonto.
4. Dessutom använder man sig av Instagrams möjlighet med 60 sekunders video och lägger ut avsnitten även där.

Titta in på Filadelfia Stockholms Facebookkanal:
https://www.facebook.com/filadelfiasthlm/

Titta på Filadelfia Stockholms Instagramkonto
https://www.instagram.com/filadelfiakyrkan/

Relaterade artiklar

Back to top button